فرهنگی سیاسی اجتماعی

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
جناب آقای دکتر روحانی
ریاست محترم جمهوری

با سلام و تحیت،
خرسندی خود را از اینکه مقاومت ملت بزرگ ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه و تلاش دانشمندان هسته‌ئی در پیشبرد این صنعت مهم و کوشش خستگی‌ناپذیر مذاکره‌کنندگان، سرانجام طرف‌های مقابل را که برخی از آنان به دشمنی با ملت ایران شهره‌اند، وادار به عقب‌نشینی و رفع بخشی از آن تحریم‌های زورگویانه کرد، ابراز می‌دارم و از جنابعالی و هیئت مذاکره و شخص وزیر محترم و همه‌ی دست‌اندرکاران تشکر می‌کنم. عجالتاً نظر جنابعالی را معطوف می‌دارم به اینکه:

اولاً: مراقبت شود که طرف مقابل تعهدات خود را به‌طور کامل انجام دهد. اظهارات برخی از سیاستمداران آمریکائی در این دو سه روز کاملاً موجب بدگمانی است.
ثانیاً: به همه‌ی مسئولان دولتی تذکر داده شود که حلّ مشکلات اقتصادی کشور در گرو تلاش بی‌وقفه و خردمندانه در همه‌ی بخش‌ها در جهت اقتصاد مقاومتی است و رفع تحریم‌ها به تنهائی برای گشایش در اقتصاد کشور و معیشت مردم کافی نیست.
ثالثاً: در تبلیغات توجه شود که در برابر آنچه در این معامله به دست آمده، هزینه‌های سنگینی پرداخت شده است. نوشته‌ها و گفته‌هائی که سعی می‌کنند این حقیقت را نادیده گرفته و خود را ممنون طرف غربی وانمود کنند با افکار عمومی ملت، صادقانه رفتار نمی‌کنند.
رابعاً: همین اندازه دستاورد نیز در برابر جبهه‌ی استکبار و زورگو، بر اثر مقاومت و ایستادگی به دست آمده است. این را باید همه‌ی ما درسی بزرگ برای همه‌ی قضایا و حوادث در جمهوری اسلامی بدانیم.
خامساً: بار دیگر تأکید می‌کنم که از خدعه و نقض عهد دولت‌های مستکبر بویژه آمریکا در این مسأله و دیگر مسائل غفلت نشود.

موفقیت جنابعالی و دیگر مسئولان کشور را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.

سیّدعلی خامنه‌ای
۲۹ دی ۹۴
+ تاریخ سه شنبه 29 دی 1394 ساعت 23:44 نویسنده نستوه |

روحاني در صفحه 205 کتاب "مقدمه ای بر تاریخ امامان شیعه" در تحلیل رفتار مردم آن روز آورده است: «این حضور مردم، این ایثار مردم و این فداکاری مردم است که امروز (سال 56) مسیر مبارزه و نهضت و آینده را مشخص می کند. خود امام حسن (ع) به مردم فرمود: به اهداف مورد نظرتان نخواهید رسید، مگر در سایه صبر و تحمل ناملایمات. در مدائن، امام مجتبی (ع) مردم را در مسجد شهر جمع کرد و وقایع را برای آنها توضیح داد. خیانت ها را گفت و افرادی را که در صحنه جنگ با دشمن، خیانت کرده بودند، معرفی کرد. رو به مردم کرد و اتمام حجت کرد. به مردم گفت: آیا برای ایثار و فداکاری و جانبازی و دادن خون، که برای شما عزت دنیا و آخرت است، آماده هستید؟ فرمود اگر بایستید، خداوند شما را یاری می کند و ما پیروز می شویم و اگر آمادگی نداشته باشید، دنیای شما توام با غم و اندوه و آخرت شما با مشکلات زیادتری توام خواهد بود. مردم چه جوابی به امام حسن (ع) دادند؟ گفتند: ما می خواهیم زنده بمانیم و زندگی کنیم. ما آمادگی برای جنگ و فداکاری نداریم. این پاسخ مردم در مسجد مدائن در محضر فرزند رسول خدا و عقب نشینی از صحنه فداکاری و ایثار بود که دست روی دست گذاشتن امام مجتبی‌ (ع) را رقم زد. آنچه بعد به نام صلح لقب گرفت، چیزی بود که به دست مردم، در مدائن حاصل شد و نه به دست امام مجتبی‌ در کوفه. ایثار مردم و فداکاری مردم و جهاد مي توانست سرنوشت دیگری را رقم بزند.»

 آقای روحانی معتقد است که امام حسن در سخنراني علنی خود، اولا خواص خائنی که زیر پرچم معاویه رفتند را معرفی کردند، ثانیا به مردم گفتند که اگر بایستید خدا آنها را یاری می کند و عاقبت پيروز می شویم، ثالثا صراحتا به مردم گفتند که اگر تن به ذلت صلح با معاویه دهید، دنیایتان با غم توام و آخرتتان بدتر از آن خواهد بود، رابعا صلح با معاویه را محصول تصمیم مردم می داند نه تصمیم امام حسن.

 روحاني در نشست با استانداران گفته است: «ما نیازمند آنیم که زندگی ائمه اطهار (ع) را بازخوانی کنیم و درس عقلانیت و تدبیر و میانه‌روی و اعتدال را در برابر افراط‌ گرایان وخشونت گرایان بیاموزیم. افراط‌ گرایانی که حتی در برابر پیامبر و ائمه هم نمی توانستند راه مدارا را به خوبی درک کنند و به آن پایبند بمانند و از این رو زبان به گلایه می گشودند. عمل امام حسن (ع) به ما نشان می دهد که در مقاطعی از دنیای اسلام، وحدت و مدارا در برابر افکار دیگران تا چه حد اهمیت دارد... به اعتقاد من نرمش قهرمانانه، سخت‌تر از جهاد قهرمانانه است و امام حسن، سبط اکبر پیامبر این قهرمانی و شجاعت را برگزید و انتخاب کرد. ما باید راه امام حسن را ادامه بدهیم.»

 

+ تاریخ سه شنبه 29 دی 1394 ساعت 23:26 نویسنده نستوه |

حسن روحانی سال ۵۹: همیشه قوه مجریه بوده  که جامعه انقلابی را تبدیل به یک جامعه استبدادی کرده است

* «در قانون اساسی ممکن است اصولی باشد جاهاییش ابهام داشته باشد، جاهاییش قابل این باشد که قابل چند نوع تفسیر باشد و این در خود قانون اساسی پیش‌بینی شده که چه نهادی می‌تواند قانون اساسی را تفسیر کند.»

* «آن نهادی که پیش‌بینی شده نهادی است که جوشیده از قوه مققننه و قضائیه است. چرا قانون اساسی این کار را کرده؟ به دلیل اینکه همیشه در تاریخ دیده شده قوه مجریه در انقلابهای دیگر هم بوده. اگر جلویش باز باشد به دیکتاتوری رسیده می‌شود.»

* «ما در انقلاب فرانسه همین حالت را دیده ایم و در انقلاب مشروطه خودمان این حالت را دیدیم.»

* « در بسیاری از انقلابهای جهانی دیدیم که بعد از پیروزی انقلاب، همیشه قوه مجریه بوده  که آن جامعه انقلابی را تبدیل به یک جامعه استبدادی کرده است و برای اینکه خودسری ها و استبدادها جلویش گرفته شود خبرگان در این قانون اساسی پیش‌بینی کردند که تفسیر قانون اساسی به عهده شورای نگهبان است.»

قوه مجریه در انقلاب‌های جهانی و در تاریخ، همیشه قانون را به نفع خود تفسیر می‌کردند و انقلاب را به استبداد می‌کشاندند، بنابراین در قانون اساسی ما شورای نگهبان برای مقابله با دیکتاتوری پیش‌بینی شده است.»

+ تاریخ سه شنبه 29 دی 1394 ساعت 22:55 نویسنده نستوه |

خون تو ريخت بر زمين، ابن عقیل این زمان
كعبه سياهداغدارتر، از همه داغدارتر
 
دشمن اهل‌بیت را شخصيت تو خار كرد
نديده بر خودش حجاز از تو تمام‌عیارتر
 
جام بلاي دوست را يكسره سر کشیده‌ای
قصد تقرّب حسين كرده تو را خمارتر
 
بعدِ نمازِ آخرت، حسينْ حسينْ بر لبت
شد این‌چنین شهادتت به كام خوشگوارتر
 
نیست نِمِر ز سازش و نبود جز ابوذری
که با علی و با حسين، شدست ماندگارتر
 
در رگ بيداريِ اسلامي ماست خون تو
لشكر انتقام را تو كردي بی‌شمارتر
 
سعودْ نسخه‌ای دگر از فِتَن يهودِیان
یا تو بگو که فتنه‌اش، از همه پرشرارتر
 
به سينه سنگ كدخدا جاي خدای خود زدند
خون تو نگذاشت شود هاله از اين غبارتر
 
بشارت فرج به ما نفس زکیه‌ی تو داد
رسيده بر ظهور يار آیه‌ای آشكارتر
+ تاریخ چهار شنبه 16 دی 1394 ساعت 20:14 نویسنده نستوه |

+ تاریخ سه شنبه 15 دی 1394 ساعت 23:52 نویسنده نستوه |

+ تاریخ سه شنبه 15 دی 1394 ساعت 23:48 نویسنده نستوه |

فتنه اکبر

باز اگر اهل جمل را بر کمر
خنجر است و خنجر است

باز اگر بینی زُبیر از سهم خویش
مضطر است و مضطر است

باز اگر قصد پلید طلحه‌ها
رهبر است و رهبر است

عمروعاص مکر را حتی اگر
منبر است و منبر است

یا معاویه به هر جا وعده‌ی
زیور است و زيور است

يا اگر تصمیم شوم حَرمله
حنجر است و حنجر است

خِشت خِشت کاخ فتنه باز اگر
مَرمَر است و مَرمَر است

یا بگو این بار اصلاً فتنه‌ی
اکبر است و اكبر است

نیست غم تا رهبر خیبرشکن
حاضر است و حاضر است

نیست غم تا اقتدار صفدری
سنگر است و سنگر است

نیست غم تا سایه‌ی مِهر علی
بر سر است و بر سر است

صف به‌ صف عمّارها و مالکِ
اشتر است و اشتر است

ذکر سربندان یاران جملگی
مادر است و مادر است

تا وجود این علي لبریز از
حیدر است و حیدر است

فتنه‌ی هشتادوهشت نهروان
ابتر است و ابتر است

گرچه شهر یار ما را فتنه‌ها
بستر است و بستر است

کوفه‌های فتنه را کرب و بلا
کشور است و کشور است

ساحل امواج فتنه را حسین
لنگر است و لنگر است

هرکه شد دربند کشتی حسین
حُرتر است و حُرتر است

تا همیشه کلّ یومٍ کربلا
باور است و باور است

ساقی لب‌تشنه، پیش فاطمه
مظهر است و مظهر است

یا بگو آن مشک او خود مظهرِ
کوثر است و کوثر است

کوه صبر و استقامت در بلا
خواهر است و خواهر است

خط بطلان بر يزيديان، لبِ
اصغر است و اصغر است

كاخ بزم ظالمان ویرانه‌ی
دختر است و دختر است

تکیه بر کعبه زند آن کعبه که
برتر است و برتر است

بانگ "من مهدی‌ام" عالم را دگر
در بَر است و در بَر است

تا بخواهی گِرد اعلی‌حضرتش
نوکر است و نوکر است

ازدحام انبیاء و اولیاست
محشر است و محشر است

دور تا دورش "قلیل الآخرین"
یاور است و یاور است

بیشتر از سمت مشرق دور او
لشکر است و لشکر است

لشکری را که خمین و خامنه
محور است و محور است

لشکری را که خراسان تا یمن
معبر است و معبر است

+ تاریخ سه شنبه 15 دی 1394 ساعت 20:1 نویسنده نستوه |

 

 

+ تاریخ سه شنبه 15 دی 1394 ساعت 16:14 نویسنده نستوه |

 

 

+ تاریخ سه شنبه 15 دی 1394 ساعت 15:58 نویسنده نستوه |

+ تاریخ سه شنبه 15 دی 1394 ساعت 15:23 نویسنده نستوه |