فرهنگی سیاسی اجتماعی


این روز ها حضرت آقا مشغول کارزاری سخت با دو حریف است: داخلی و خارجی.
حریف ناشی و نمک نشناس داخلی که همه چیز را برای قمار هسته ای با قماربازی قهار و شیطان صفت به میان آورده و چرخ زندگی مردم را به چرخ مذاکرات گره زده و از این روست که دست گدایی به دشمن دیروز و رفیق گرمابه و گلستان امروز دراز کرده تا اگر کرم کند لقمه ای دهد و اگر نکند وعده ای. از این روست که حریف داخلی آب رو و نان سفره و راز بقای خود را همراهی با دشمن ملت می داند و به هر قیمتی و با هر توافقی شده می خواهد به نتیجه ای برسد و افت دلاری و دیناری را دیروز "سیف الاسلام" با یک سخن مانع سقوطش شده بود، دست آورد خویش معرفی کند. با این اوصاف اگر حضرت آقا رخش را به رخ حریف نمک نشناس داخلی نکشد، همه ی مهره های ملت می سوزد و ارتجاع ایران و استثمار و استهزاء آن رقم می خورد و اما اگر مقابله کند نمک نشناسان از خدا بی خبر نعره خواهند زد که "نگذاشتند به توافق برسیم و ایران ویران را گلستان کنیم"!
چه کنیم که این روزها معاویه های بزغاله دزد، خشم کودکان کوفه را متوجه علی کرده اند.
و اما آنچه حریف خارجی پیش پای نظام پهن کرده سرمایه گذاری بر حماقت سواره نظام و جهالت پیاده نظام است. دغدغه ی حضرت آقا از یک سو متوقف کردن دشمن خارجی در یکه تازی است و از سوی دیگر کمانه نکردن مکر دشمن به پیاده نظام و رو در روی هم قرار نگرفتن ملت و تکرار نشدن فتنه ی سبز در قامت بنفش. یادمان باشد "انتخابات" تنها یکی از بسترهای شناخته شده ی براندازی است و هرچه دسته ای از مردم را به خشم و هیجان آورد می تواند اسباب زد و خورد و فرسایش و فروپاشی شود.
فتنه ی بزرگتری که آمدنش را شنیده بودیم در راه است
بسیجیان امام خامنه ای به هوش باشید آقا تنهاست

+ تاریخ شنبه 28 آذر 1394 ساعت 15:20 نویسنده نستوه |

 

و نوح پروردگار خود را آواز داد و گفت پروردگارا پسرم از كسان من است و قطعا وعده تو راست است و تو بهترين داورانى (۴۵)

 

وَنَادَى نُوحٌ رَّبَّهُ فَقَالَ رَبِّ إِنَّ ابُنِي مِنْ أَهْلِي وَإِنَّ وَعْدَكَ الْحَقُّ وَأَنتَ أَحْكَمُ الْحَاكِمِينَ ﴿۴۵﴾


قَالَ يَا نُوحُ إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صَالِحٍ فَلاَ تَسْأَلْنِ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنِّي أَعِظُكَ أَن تَكُونَ مِنَ الْجَاهِلِينَ

﴿۴۶﴾

 

فرمود اى نوح او در حقيقت از كسان تو نيست او [داراى] كردارى ناشايسته است پس چيزى را كه بدان علم ندارى از من مخواه من به تو اندرز مى‏دهم كه مبادا از نادانان باشى (۴۶)

+ تاریخ جمعه 27 آذر 1394 ساعت 20:38 نویسنده نستوه |

امام حسین(ع) در کربلا مقابل خواسته های غیر مشروع یزید با تمام توان ایستاد، و شعار هیهات منا الذله را سرداد، پیامش این بود که با یزید هر دورانی نباید سازش کرد بلکه باید مقابله کرد.

بنابراین ما باید در مرحله اول یزید زمان را بشناسیم و در مرحله بعدی با توان قوا در مقابل آن بایستیم.

در حال حاضر هیچ شک و شبهه ای نیست که «آمریکا و اسرائیل» به عنوان «یزید» زمان به بهانه دفاع از حقوق بشر به هیچ کس حتی به کودکان رحم نمی کنند.

کافیست چشم بر حقیقت نبندیم و حرمله های زمان«داعشیان» را ببینیم که به دستور عمرسعد زمان(سعودی ها) و برای خوشایند یزید زمان(آمریکا) دارند علی اصغرها را در عراق، سوریه، بحرین و جاهای دیگر به شهادت می رسانند.

+ تاریخ جمعه 27 آذر 1394 ساعت 20:28 نویسنده نستوه |

سیاه پوستان امروز چون ستارگان آسمان در بین انسانها می درخشند

 

سه شیشه گرفته، هستی اش بیشتر است
اندازه می پرستی‌اش بیشتر است

بر خاک ‌نوشته شیخ ما «زکزاکی»:
انگور سیاه، مستی‌اش بیشتر است

***

از شهادت پیشه‌گان، تکریم‌ها دارد حسین
جان‌نثار عشق، در اقلیم‌ها دارد حسین

چار اسماعیل داده، خود همی در نوبت است
مرد میدان، شیخ ابراهیم‌ها دارد حسین...

***

از فرش به عرش پر کشیدید همه
در سایه ی نور، آرمیدید همه

چون جُوْن، اگرچه جسمتان است سیاه
در پیش حسین(ع) روسپیدید همه

+ تاریخ جمعه 27 آذر 1394 ساعت 20:3 نویسنده نستوه |

 

از شهادت پیشه‌گان، تکریم‌ها دارد حسین
جان‌نثار عشق، در اقلیم‌ها دارد حسین

چار اسماعیل داده، خود همی در نوبت است
مرد میدان، شیخ ابراهیم‌ها دارد حسین...

 

امروز اگرچه دین حق مظلوم است 

فردای شکوه و عزتش معلوم است 

در غزّه، منا، نیجریه، در هرجا... 

مظلوم‌کشی تا به ابد محکوم است

+ تاریخ جمعه 27 آذر 1394 ساعت 19:54 نویسنده نستوه |

ریشه تمام انحرافات از صدر اسلام تاکنون دلبستگی به دنیا است

آیت الله مصباح یزدی : اگر مال و مقام دنیا در نظر انسان جلوه پیدا کند کلام خدا و پیامبرش کنار گذاشته می شود و می توان ریشه تمام انحرافات و جنایات را از زمان بعد از رحلت پیامبر تا امروز دلبستگی به زخارف دنیوی دانست.

حضرت علی(ع) می فرماید: آن چنان مردم برای وادار کردن من به خلافت دور من ریختند که نزدیک بود حسن و حسین(ع) زیر دست و پا بمانند و لباس و عبای من نیز پاره شد.

خیلی عجیب است همین مردمی که چند روز قبل با این هجوم آوردن با حضرت علی(ع) بیعت کردند الان به روی او شمشیر کشیده اند و قصد کشتن او را دارند، بنابراین باید فلسفه این امر مشخص شود.

 به عنوان نمونه یکی از افرادی که در برابر حضرت علی(ع) قرار گرفت، بیعت خود را شکست و جنگ جمل را به راه انداخت زبیر بن عوام است؛ زبیر کسی است که پیامبر(ص) برای شمشیر او دعا کرد، کسی است که در شورای سقیفه حاضر نشد، بزرگ خاندان بنی هاشم بود و آن قدر منزلت داشت که حضرت زهرا(س) به امیرالمؤمنین(ع) فرمودند اگر تو توان انجام وصایای مرا نداری به زبیر بگویم، حال چه می شود که کار او به این جا کشیده می شود.

حضرت علی(ع) در نهج البلاغه می فرماید طلحه، زبیر و عایشه بیعت خود را شکستند و به ناکثین معروف شدند و از طرف دیگر همه این افراد از مسلمانان و حتی حافظ قرآن بودند.حضرت می فرماید اینهایی که پیمان خود را شکستند گویا این آیه قرآن را نشنیده اند«تِلکَ الدّارُ الآخِرَةُ نَجعَلُها لِلَّذینَ لا یُریدونَ عُلُوًّا فِی الأَرضِ وَلا فَسادًا وَالعاقِبَةُ لِلمُتَّقینَ» یعنی سعادت اخروی از آن کسانی است که در دنیا دنبال برتری طلبی نباشند، بعد در ادامه حضرت می فرماید بله آنها این آیه را شنیده و به آن توجه هم کرده اند ولی دنیا در نظر آنها زینت داده شده است.

+ تاریخ پنج شنبه 26 آذر 1394 ساعت 20:52 نویسنده نستوه |

قــدرت کردگــار می بـینــم                                          حالــت روزگــار می بـینــم
ازنجوم این سخن نمی گویم                                         بلکـه از کردگــار می بینــم
از سلاطیــن گــردش دوران                                         یک به یک را سوار می بینم
هر یکی را به مثل ذره نــــور                                        پرتــوی آشکــار می بـینــم
از بـزرگـی و رفعـت ایشــان                                         صفــوی برقرار می بینـــم
..........................
آخــر پادشاهـــی صفــــوی                                         یک حسینی*به کار می بینم
*آخرین پادشاه صفوی، شاه سلطان حسین؛ شاهی فاسد و ستمگر بوده است.
نادری در جهان شــود پیــدا                                         قامتــش استــوار می بینــــم
آخــر عهــد نـوجــــوانی او                                          قتــــل او آشکـــار می بینـــم
شهر تبریز را چو کوفه کنند                                          شهــرطهــران* قرار می بینم
* اشاره به انتقال پایتخت به تهران.
بعد از آن دیگـری  فنا گردد                                         شـاه دیگـر به کـــارمی بینم
که محمـد* به نـام او باشــــد                                        تیـــغ او آبــدار می بــینـــم
* بنابر ویژگیهایی که از او می گوید، مرادش احتمالاً محمد شاه قاجار است نه ،آغا محمدخان قاجار.
چــارده ســال پادشاهـــی او                                        دولتــش کامکــار می بینــم
سال کز مرغ می شـود پیــدا                                         مــرگ او آشکــار می بینـم
..........................
ناصر الدین به نصـرت دوران                                       چـارده هشـت سال*می بینــم
* عدد مزبور با هیچ یک از ارقام تاریخی در مورد ناصرالدین شاه تناسبی ندارد و نزدیک تر آن است که بگوییم مربوط به سن او در هنگام تاجگذاری باشد که البته این هم دقیق نیست زیرا مجموع هشت و چهار، 22 است حال آن که وی در 18 سالگی به قدرت رسیده است.
..........................
از شهنشــاه ناصـر الدین شـاه                                       شیــونــی بیــم دار*می بینــم
* اشاره به ترور ناصرالدین شاه.
روز جمعـــه ز شهر ذیقعــده                                          تن او در مـــــزار می بــینـم
بعد از آن شه مظفــر الدین را                                       شاهیِــش ناگــوار می بینــم
چـارشنبـه ز شهـر ذیقعـــــده*                                      مــرگ او آشکــار می بینـم
* مرگ هر دو ناصرالدین شاه و مظفرالدین شاه در ذیقعده واقع شده است بنابراین پیش بینی او در این باره دقیق می باشد.
از الــف تا بـه دال می گویـم                                         شاه و شاهــی فکارمی بینـم*
* اشاره به نهضت مشروطیت ایران و تهدید پایه های سلطنت قاجاریه است.
درخراسان ومصروشام وعراق                                       فتنــه و کـــارزار می بینـــم
جنگ وآشوب و فتنه ی بسیار                                      در یمیــن و یســار*می بینـم
* آغاز جنگ جهانی اول، مصادف با ، آخرین روزهای عمر مشروطیت ایران.
غــارت و قتــل لشکــر بسیـار                                      در میــان و کنــار می بـینـم
شه چو بیرون رود ز جاگاهش*                                     شاه دیگــر** بکارمی بـینـم
* مراد، احمد شاه قاجار است، جالب آنکه به خروج او از کشور اشاره می کند و نه مرگ او.
** مراد، رضا شاه است.
چون فریدون به تخـت بنشینـد                                      نوکرانـش قطـــار می بینــم
متصف بر صفات سلطان است                                     لیک من گرگ وار می بینــــم
دائـم اسبـش به زیر زیـن طــلا                                   کمتـر آن را سـوار می بینـــــم
عدل و انصـاف در زمانـه ی او                                   همچــو هیمـه به نـار می بینــم
علمــــــای زمــان او دائــــــم                                  همــه را تـــــار ومــارمی بینــم*
* تقابل دولت با دین و روحانیت، هیچ گاه در تاریخ ایران، به اندازه ی دوران حکومت رضا شاه نبوده است. او کوشش کرد تا لباس روحانیت را از بین برده و به کلی سازمان روحانیت را فرو بپاشد.
هست فصل حجاب در عهدش                                  فصــل را بــی اعتبــارمی بینم*
* مهم ترین اقدام ضد دینی رضاشاه، کشف حجاب زنان بود.
جنگ سختی شود تمــام جهان*                                کوه و صحــرا فکــار می بینـم
* اشاره به آغاز جنگ جهانی دوم.
کــــار و بـــار زمانــه وارونـــه                                     قحط و هم ننگ وعار*می بینم
* اشاره به نابسامانی شدید اقتصادی در ایران و گسترش قحطی، همچنین اشغال کشور توسط متفقین و خیانت رجال سیاسی، در همکاری با بیگانگان.
چون دو ده سال*پادشاهـی کرد                               شهیــش بـــرکنــار**می بـینــم
* البته رضاشاه، بیست سال پادشاهی نکرده اما عملاً از سوم اسفند 1299 تا شهریور 1320، قدرت را در اختیار داشته است.
** اشاره به برکناری و تبعید رضاشاه.
پسرش چــون به تخت بنشینـــد                                  بوالعجــــب روزگــار می بینم
نوجوانــی به ســان ســرو بلنــد                                 رستمــش بنـده وار می بینــم
در امور شهــی است بی تدبیـــر                                لیکنــش بخت یــــار*می بینـم
* خود محمدرضا پهلوی نیز معتقد بود که در کار پایداری سلطنتش، علیرغم حوادث سهمگین که می توانست طومار حکومت او را در هم بپیچد، همواره بخت یار او بوده تا جایی که مدعی بود که خداوند حامی اوست.
بس فرومـــایگـــان بـی حاصـل                                حامـــل کـار و بــار می بینـــم
مذهب و دین ضعیـف می یابــم                                مُبتــدع* افتخــــارمی بــینـم
* بدعت گزاری در دین.
ظلم پنهــــان، خیانــت و تزویــر                               بر اعاظـــم شعــــــار می بینـم
ظلمــت ظلــم ظــالمــان دیــــار                              بی حــد و بی شمــار می بینــم
ماه را رو سیـــــــــاه می یابــــم                             مهــــــر را دل فکـــار می بینــم
دولـــت مرد و زن رود به فنـــــا                               حال مــــردم فکـــــار می بینــم
غــــارت و قتـــل مــردم ایــران                               دست خــارج به کــار می بینــم
کهنــه رنـــدی به کـار اهرمنــی*                             انــدر این روزگـــار می بینـــــم
* بسیار عجیب است که او ابتدا دخالت خارجی را در غارت و قتل مردم ایران مورد اشاره قرار می دهد، سپس آن قدرت خارجی را شیطانی قلمداد می کند ( شیطان بزرگ؛ آمریکا).
دور او هــم تمـــام خواهـد شـد                                لشکـــری را ســـوار می بـینـم
شور و غوغــای دیـــن شود پیدا*                              سر به ســــر کــارزار می بینـم
* اشاره به وقوع انقلاب اسلامی ایران و مبارزات گسترده ی مردمی از یک سو و کشتار مردم به دست جلادان رژیم شاه، از سوی دیگر.
قصــه ای بس غریــب می شنـوم                               غصــه ای در دیـــار می بینــم
جنگ و آشـــوب و فتنه ی بسیار                                 نام او زشـت و خـوار*می بینـم
* محمد رضا پهلوی، تنها شاهی است که مردم ایران، مستقیماً او را مورد خطاب قرار داده و مرگ بر او گفتند. بنابراین وی خوارترین شاه در سلسله پادشاهی ایران است.
کم ز چل* چون که پادشاهی کرد                             سلطـــه اش تار و مار می بینـم
* اشاره به 37 سال حکومت محمدرضا پهلوی.
غم مخورزانکه من دراین تشویش                             خرمــــیّ وصــل یار می بینــم
بعد از او شـــاهی از میــان بــرود                             عالمـــــی چون نگــار می بینـم
سیـــدی را ز نســـل آل رســـول                              نــــام او، بـرقـرار*می بینـــم
* اولاً سیادت امام خمینی (ره) را تصریح می کند، ثانیاً نام او را نیز تعیین می نماید زیرا عدد واژه ی « برقرار» به حروف ابجد، 710 و عدد واژه ی «خمینی» نیز 710 می باشد.
نایــب مهدی(عج)* آشکـار شـود                             ســروری را ســـــوار می بینـم
* نیابت عام حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، از پایان غیبت صغری، آغاز شده است اما هیچگاه نیایت عام فقها، آشکار و علنی و عملیاتی نبوده است تا اینکه با وقوع انقلاب اسلامی ایران، نیابت عام فقها، فعلیت یافت و حکومت ولایت فقیه؛ با تکیه بر نیابت عام حضرت حجت عجل الله فرجه، تأسیس گردید.
پیشــــــــــوای تمـــام دانــایـــی                             رهبــــــری با وقـــــار می بینم
متصــف بر صفــات سلطانیســت                              لیـــک درویــش وار می بینـم
رهنمــــا و امـــام هفت اقلیــم                               نــــام او را شعــار می بینـــم
همچــو مولا جلال الــدین مولا                                شمس تبریــــز وار می بـینـــم
بندگــــــان جناب حضـــرت او*                                 سر بســــر تاجــــدار می بینـم
* اشاره به مسئولینی است که تحت ظلّ ولی فقیه، یکی پس از دیگری خدمت    می کنند.
گوهر شب چــراغ بهر کمــــال                               آن دُرِ شـــاهــــوار می بینــــم
هرکجا رو نهـــد به فضـــل الاه                                دشمنـــش خاکسـارمی بینــم*
* در روایات معصومین (ع) نیز این بشارت به چشم می خورد که حکومت جمهوری اسلامی، از شکست و ناکامی مصونیت دارد. تا قبل از آن، دور دورِ پیروزی فتنه ها بر اهل حق است اما در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سهمگین ترین فتنه ها ، با امداد الهی، ناکام می ماند. امام خمینی نیز پیش بینی فرمودند که ملت ایران، پرچم را به امام عصر(عج) تسلیم خواهد نمود.
بــا کرامــــات و جامـــع آداب                               آصــــف روزگـــــار می بینـم
تا چهل سال ای برادر من                             دوره ی شهریــــــار می بینــم*
* در روایات آمده است که « ... کذب الوقّاتون » تعیین کنندگان وقت ظهور، دروغ می گویند. در بیت اخیر ، ظاهراً وقت تعیین شده است اما توجه به این نکته ضروری است که اولاً شاعر، روز و ماه و سال تعیین نکرده، ثانیاً چه بسا او زمان وقوع را مدّ نظر ندارد و صرفاً به ترتیب حوادث اشاره می کند، ثالثاً امروز برای ما معلوم شده که نظام جمهوری اسلامی، کی تأسیس شده و کی چهل ساله می شود، اما برای او معلوم نبوده است، رابعاً عدد چهل، یکی از اعداد مقدس در اسلام شمرده شده و چه بسا مراد، خودِ عدد چهل نباشد بلکه شاعر از باب تقریب به آن توجه کرده و مراد او این است که پس دوره ای که از حکومت جمهوری اسلامی گذشت، امام زمان(عج) ظهور خواهند کرد. بنابر این برای ما فقط این نکته مهم است که انشاءالله ، جمهوری اسلامی، به حکومت آن حضرت متصل خواهد شد ؛حقیقتی که هم در روایات معصومین به آن اشاره شده و هم امام خمینی به آن تصریح فرموده اند.
   نکته ی دیگر آن است که شاعر نمی گوید: «دور آن شهریار می بینم»، بلکه     می گوید:«دوره ی شهریار می بینم» ؛ زیرا درصورت اول، حکومت شخص خمینی کبیر باید ادامه می یافت و توسط او به صاحب اصلیش تسلیم می شد اما در مصراع اصلی تصریح می کند که طول حیات جمهوری اسلامی، دوره ی شهریاری خمینی کبیر است و حکومت از اندیشه ها و آرمانهای او منحرف نمی شود .
بعدازآن خود امام خواهد بود                  که جهــان را مدار می بینـــــم
صورت و سیرتـش چو پیغمبــر                  علم و حلمش شعار می بینـم
قـــــائم شــرع آل پیغمبــــــــر                 به جهان آشکـــــــار می بینم
میم وحا، میم ودال می خوانند                  نـام آن نامــــــدار می بینـم
از کمربنــد آن سپهـر وقـــار                        تیغ چون ذوالفقـار می بینم
جنگ سختــی شود تمام جهـان*                              کوه و صحــرا  فکــار می بینـم
* احتمالاً جنگ جهانی سوم.
مردمـــان جهــان ز انس و پری                                همــــه را در فــــرار می بینــم
مر مسیـــــح از سمـا فـرود آیـد                               گــــوردجــــال زار*می بینـــم
* یکی از علائم قطعی ظهور، پیدایش دجال است. بسیاری از متفکران امروز، دجال را همان دستگاه عظیم تبلیغاتی، هنری و رسانه ای غرب جدید می دانند که مجهز به کارآمدترین سلاحها؛ یعنی تکنولوژی فرا پیشرفته ی ارتباطات می باشد و همه ی وجهه ی همت خود را در تخدیر ذهن و اندیشه و تخریب فرهنگی ملل جهان قرار داده است. بنابر روایات، پس از رجعت حضرت مسیح(ع)، و با توجه به اینکه خواستگاه دجال، مغرب زمین بوده و ظاهراً از تمدن مسیحی برخاسته است، کار نابودی او ،به مسیح(ع) سپرده می شود.
رنگ یک چشم اوبه رنگ کبود*                              خری بر خر ســوارمی بینــم**
* در روایات است که دجال، یک چشم دارد و آن چشم که رنگی کبود دارد،     همه ی صورت او را اشغال کرده است و همه ی نظرها را به خود جلب می کند و همه ی ملل جهان به او می نگرند. برخی، این ویژگی ها را با تلویزیون و مانیتور رایانه تطبیق داده اند.
** خری بر خر سوار، اشاره به این است که مبنای تفکر و دعوت دجال، حماقت و جهل بوده و کار اصلی او این است که مردم را از حقایق هستی، غافل نماید و آنان را به جهل و تن پروری و زر اندوزی و فساد و شهوت و دنیا طلبی، سرگرم کند.
هر قـــــدم از خرش بود میلـــی                                دورگردون غبـــــارمی بینــم*
* ویژگیهای مزبور که البته در روایات نیز با همین تعابیر اشاره شده است، نشان   می دهد که دجّال، انسان نیست زیرا هر قدم او یک میل راه است و وجود او، تمام دور گردون و منظومه ی شمسی را مثل غباری پر کرده است، بنابر این دجال، امواجی است که به سرعت منتشر می شود و از طریق ماهواره ها که دور گردون در حرکتند، به همه جای زمین ، منتشر می گردد.
آل سفیـــــان* تمام کشتــه شوند                                با هـــزاران ســــوار می بینـم
* همه می دانیم که یکی از علائم قطعی ظهور، خروج سفیانی است. سفیانی بنابر آنچه در روایات آمده است، یک شخص نیست بلکه یک جریان اقتدارگرا؛ متشکل از سفیانی های متعدد است که سلطه را دنبال می کند. همه این را هم می دانیم که دشمن ترین دشمنان پیامبر(ص)، ابوسفیان و پس از او ، دشمن ترین دشمنان آل پیغمبر(ع)، آل سفیان یا همان بنی امیه بوده اند. پس جریان سفیانی، یک جریان تاریخی است که از ابوسفیان آغاز شده و با معاویه و یزید و بنی امیه و سپس     همه ی سلطه گران فاسد که در مقابل حق و حقیقت ایستاده اند، ادامه یافته است و سرانجام به سفیانی عصر ظهور ختم می شود که به تمام قامت، در مقابل فرزند پیامبر خواهد ایستاد اما این بار با همه ی سپاهش، نابود خواهد شد.پس سفیانی عصر ظهور، همان جریان سلطه ی جهانی است که حق و عدالت را برنمی تابد. نابودی سفیانی، در حقیقت، انتقام از همه ی ظلمهای تاریخی و خونهای به ناحق ریخته شده است؛ مخصوصاً انتقام از بزرگترین ظلم و خونریزی تاریخ، که در کربلای حسینی رقم خورد.    
مهــــدی وقت و عیســـی دوران                              هر دو را شهســـــوار می بینــم
دیـن و دنیــا از او شـــود معمور                                 خلق از او، بخت یـــار می بینم
مسکنش شهر کوفه خواهد بـود                                دولتـــــــش پایــــدار می بینم
هفــــت باشـــد وزیر سلطانـــم                                همـــــه را کامکـــار می بینــم
زینـــت شـــرع و رونــق اسلام                                محکـــــم و استــــوار می بینم
عاصیـــــان از امـــام معصومــم                               خجـــل و شرمســـار می بینـــم
گرگ با میــش، شیـــر با آهـــو                              در چـــــرا، برقـــرار می بینــم*
* کنایه از گسترش عدل و امنیت و رفاه بر جغرافیای زمین، تحت حکومت واحد جهانی حضرت حجت روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء
نه درودی به خـــود همی گویم                               بلکـــه از ســـرّ یار می گویـــم
نعمــت الله نشستــــه در کنجــی                              همــــه را در کنـــــار می بینم.
 
+ تاریخ چهار شنبه 25 آذر 1394 ساعت 22:50 نویسنده نستوه |


                                          زندگي و شرح احوال شاه نعمت الله ولي

سيد نور الدين نعمت الله بن عبدالله بن محمد معروف به شاه نعمت الله ولي موسس فرقه نعمت اللهيه از سادات حسيني بوده نسبش با نوزده واسطه به پيامبر عظيم الشان (ص)مي رسيد.و از جانب مادر به كردهاي شبانكاره منسوب بود .پدرش مير عبدالله از علما ودانشمندان شهر حلب به شمار ميرفت .سيد نعمت الله ولي در دوشنبه چهاردهم ربيع الاول سال 731 هجري قمري در شهر حلب متولد شد.

بسياري از تذكره نويسان به غلط تولد او را در شهر كوهبنان كرمان در 22 رجب 730 يا 731 ه ق مي دانند .پدر وي در اوان كودكي شاه ولي از شهر حلب به ناحيه  كچ مكران مهاجرت ميكند وسيد نعمت الله كودكي و جواني خود را در ايران ميگذارند .وي در دوران جواني به فراگيري علوم متداول زمان پرداخت .در مكتب استاداني همچون شيخ زكن الدين شيرازي و شيخ شمس الدين مكي و قاضي عضدالدين ايجي علم كلام و بلاغت و فقه را اموخت .

سپس سالها به رياضت وتصفيه و تزكيه باطن مشغول گرديد و به سير آفاق و انفس پرداخت در سن 24 سالگي در مكه معظمه از دست شيخ عبدالله يافعي خرقه پوشيد و از جمله مريدان او گرديد .شاه نعمت الله پس از آن دست به مسافرتهاي گوناگوني  ميزند از طريق مصر به شام وآذربايجان به ماوراءالنهر ميرود و پس از مدتي اقامت در سمرقند عاقبت در كرمان رحل اقامت مي افكند و در ماهان خانقاه و باغ و حمام مي سازد و پنج سال باقيمانده عمر خود را در ماهان مي گذراند و سر انجام در روز پنج شنبه بيست و دوم رجب سال 834 ه ق پس از عمري مجاهده و ارشاد و تعليم در سن 104 سالگي دار فاني را وداع گفت  .اورا در همان باغ خود در ماهان به خاك مي سپارند.

بعدها به دستور سلطان احمد شاه دكني پادشاه دكن بنايي با شكوه وبقعه ايي بر آرامگاه او بنا ميكنند كه تا امروز يكي از بزرگترين مراكز تعليم و تربيت و زيارتگاه عارفان و صوفيان دريا دل است .

+ تاریخ چهار شنبه 25 آذر 1394 ساعت 22:48 نویسنده نستوه |

علامه حسن زاده آملی:
1- قائد اسوه : رهبرعظیم الشان کشور بزرگ جمهوری اسلامی ایران آیت الله معظم جناب خامنه ای کبیر- متع الله الاسلام و المسلمین بطول بقائه الشریف- قائد، ولی، وفیّ،ورائد، سائس، حفی، مصداق بارز، (نرفع درجات من نشاء می باشد.) عزت و شوکت روز افزون آن قائد اسوه ی زمان را همواره از حقیقة الحقائق مسئلت دارم و امیدوارم دادار عالم و آدم همواره سالار و سرورم را سالم و مسرور دارد.
 آیت الله حسن حسن زاده ی آملی، کتاب پرتوی از خوشید علی شیرازی ص 33 
2- علامه عظيم‌الشأن حضرت آيت‌الله حسن‌زاده آملي، جلوي حضرت آقا دو زانو نشسته و ايشان را مولا خطاب مي‌كنند. حضرت آقا ناراحت شده و به علامه مي‌فرمايند اين كار را نكنيد. علامه حسن‌زاده مي‌فرمايند: اگر يك مكروه از شما سراغ داشتم اين كار را نمي‌كردم.
3- ايشان در جاي ديگر فرموده‌اند: گوش‌تان به دهان رهبر باشد. چون ايشان گوششان به دهان حجت‌بن‌الحسن(عج) است. اين جملات وقتي بيشتر معنا پيدا مي‌كند كه بدانيم صاحب تفسير الميزان، علامه عارف آيت‌الله طباطبايي درباره شاگردش علامه حسن‌زاده فرموده‌اند: حسن‌زاده را كسي نشناخت جز امام زمان(عج).
4- و همچنین در صفحه ی اول کتاب انسان در عرف عرفان خود نیز این کتاب را به رهبر معظم انقلاب اهداء نموده که در زیر می خوانید:
تقدیم نامه :
بسم الله الرحمن الرحیم
الم. تلک آیات الکتاب الحکیم. هدیً و رحمةً للمحسنین
با سلام و دعای خالصانه و ارائه ارادت بی پیرایه جاودانه به حضور باهرالنور رهبر عظیم الشان کشور بزرگ جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله معظّم، جناب خامنه ای کبیر، متّع الله الاسلام و المسلمین بطول بقائه الشریف - این اثر نمونه دوران را اعنی رساله انسان در عرف عرفان را به پاس تجلیل و تکریم و ابراز شادمانگی از نزول اجلال آن یگانه دوران در دارالسلام و الایمان شهر هزار سنگر آمل مازندران، از جانب خودم و از جانب همه شهروندان بزرگوار این بلد و خطّه شهرستان آمل بلکه از جانب همه فرزانگان گرامی و گرانقدر استان مازندران، به پشگاه مبارک آن ولی بحق که مصداق بارز رساله است با کمال ابتهاج و انبساط تقدیم میدارم ، عزت و شوکت روز افزون آن قائد اسوه زمان را همواره از حقیقة الحقائق خداوند سبحان مسئلت دارم. یا رب دعای خسته دلان مستجاب کن
۱۳۷۷/۳/۲۰حسن حسن زاده آملی ::: کتاب انسان در عرف عرفان
5- رهبر عظیم‌الشأن‌تان را دوست بدارید، عالمی،‌ رهبری، موحدی، سیاسی، دینداری، انسانی، ربانی، پاک منزه، کسی که دنیا شکارش نکرده، قدر این نعمت عظما را که خدا به شما عطا فرموده، قدر این رهبر ولی وفی الهی را بدانید، مبادا این جمعیت ما را، مبادا این کشور ما را، مبادا این کشور علوی را، این نعمت ولایت را از دست شما بگیرند. خدایا به حق پیامبر و آل پیامبر سایه این بزرگ‌مرد، این رهبر اصیل اسلامی حضرت آیت‌ا… معظم خامنه‌ای عزیز را مستدام بدار.
6- سینه ی خود را شکافتم، به هر جای آسمان رفتم این سید (خامنه ای) را دیدم. باید قنبر حضرت خامنه ای کبیر بود.

+ تاریخ چهار شنبه 25 آذر 1394 ساعت 22:4 نویسنده نستوه |

اگرچه ظلم و ستم ناپدید خواهد شد
و سهم کفر، عذابی شدید خواهد شد،

ولی چگونه ببینیم سینه چاک حسین
دوباره کشته به دست یزید خواهد شد

قسم به اشک، که غمگین‌تر از زمستانم
و غم بهانه شعری جدید خواهد شد

تو اوج نیمه‌شبی، ما شنیده‌ایم که شب
سحر که سر برسد، روسفید خواهد شد

به استواری کوهی و باد از این که
تو را تکان بدهد, ناامید خواهد شد

کسی که دل به علی داده ـ هرکجای جهان ـ
شبیه حضرت زهرا شهید خواهد شد

در انتظار بهار ِ پس از زمستانیم
بهار قسمت این سررسید خواهد شد

دلم به عطر دعای فرج خوش است خدا!
کدام جمعه سرانجام، عید خواهد شد؟

+ تاریخ چهار شنبه 25 آذر 1394 ساعت 19:25 نویسنده نستوه |